SLEDOVÁNÍ A STAHOVÁNÍ NA TĚCHTO STRÁNKÁCH
JE UMOŽNĚNO POUZE PŘIHLÁŠENÝM UŽIVATELŮM!



V případě, že vám naše skrývací lišty s obsahy nefungují, zkontrolujte, zda-li jste přihlášeni.


Děkujeme za přečtení.




Blade & Soul

Info:

Originální název: Blade & Soul, 블레이드 앤 소울, Beulleideu aen soul
Rok vydání: červen 2012 (Korea), leden 2016 (severní Amerika a Evropa)
Typ: MMORPG
Žánry: Akční, Bojové umění, Fantasyy
Ovládání: Klávesnice (anglické rozložení) + myš
Na motiv anime/manga: Originál
Výrobce: NCSOFT
Platforma: PC – Windows
Jazyk: Anglicky, Německy, Francouzsky, Korejsky a další mutace
Oficiální stránka: Blade & Soul
Oficiální BS Wikipedie: Blade & Soul Wiki

Oficiální popis:

Jsi slibným studentem Hongmoonské školy, tvůj život je mírumilovný a trénuješ s mnoha přáteli. Nicméně jednoho dne přijde krutá Jinsoyun a nechá celou školu zmasakrovat včetně tvého mistra, jen aby našla Twilight's Edge (Soumračné ostří) a přivlastnila si jeho sílu. Jako jediný přeživší je tvou povinností pomstít všechny padlé a zabránit jí otevřít cestu do Dark Realm (Temný svět).

Tvoje cesta za pomstou se táhne světem, kde se bojové umění a mytologie střetávají v divokém víru bojů a zrady. Vyber si jednu ze čtyř unikátních ras a vytvoř si postavu přesně dle svých představ díky prakticky nekonečným možnostem, které generátor přináší.

Zvol si jedno z osmi povoláních a postav se nepřátelům v rychlých soubojích, kde načasování, protiútoky a komba jsou klíčovými prvky. I když se dá boji snadno naučit, stát se jeho mistrem nebude snadné. Vyzvěte další hráče v PVP, nebo s nimi prozkoumejte rozlehlé kobky a zlepšujte své schopnosti.

Objevuj krásný svět plný nikdy dříve spatřené krásy. Plachti nad nekonečnými lesy, sprintuj skrz řeky a přeskakuj hory. Poznej svět inspirovaný kresbami uznávaného umělce Hyung Tae Kima.

Recenze:

Co se hry týče, tak anglická varianta se objevila teprve v polovině ledna 2016, ale původní korejská verze již existuje 3 roky. Zmást se tím však nenechte, již teď tam potkáte mnoho online hráčů. Získání hry také není nijak obtížné.

  1. Přejděte na oficiální stránku.
  2. Pro vstup zadejte své datum narození (nejspíš jde jen o formalitu, jelikož hra je hodnocena jako Mature pro krev a atd.)
  3. V horním menu si vyberte Download a nainstalujte si Downloader.
  4. Spustíte jej a řiďte se pokyny.
  5. Dejte si kafe.
  6. Dejte si ještě jedno kafe nebo si zařiďte herní účet.
  7. Ano Smile Opravdu to tak dlouho bude trvat. První balík dat (základní hra) má 9+ GB a druhý (update) má 4+ GB.
  8. Po stažení následuje instalace hry (22 GB!).
  9. Jakmile vše bude hotovo, stiskněte Play Now.
  10. Proběhne verifikace stažených a nainstalovaných souborů.
  11. Downloader zmizí a objeví se malé okno a velká Splash screen s drakem v kruhu.
  12. Okno můžete zavřít nebo se podívejte do Options (detail pod seznamem).
  13. Po asi 2 minutách čekání vás pustí k přihlášení.
  14. Než začnete hrát, musíte si vytvořit pin kód pro přístup do hry – Je to druhý způsob verifikace.
  15. Pak musíte odsouhlasit obecné podmínky, které stejně nikdo nečte.
  16. Na startovní obrazovce se vám objeví možnost upravit nastavení hry. Zde doporučuji změnit mód hry z Fullscreen na Windows mode. Ten vám umožňuje si vybrat ze široké škály přednastavených rozměrů, což je velmi šikovné. Toto nastavení se projeví až po restartování hry.
  17. Konečně se můžete vrhnout na tvorbu postavy.

V Options při spouštění hry máte přístup k pár základním nastavením, ale co každého potěší je výběr jazyka. Hra je plně lokalizována i v Němčině, což u nás mnoho lidí potěší a Francouzština asi taky někoho. Vybrat si můžete jaké jazyky chcete zahrnout do updatů a v jakém jazyce s vámi launcher (downloader) a hra bude komunikovat. Musí se nechat, že tyhle možnosti se jen tak nevidí.

Při tvorbě herního účtu se možná stane, že vás nebude chtít pustit s heslem dál. Důvod je jednoduchý – je vyžadováno, aby se čísla a znaky střídaly. Takže heslo „blahblah957“ není povoleno, ale „blah957blah“ je již v pořádku.

A teď něco k tvorbě postavy, protože zde jsou opravdu skoro nekonečné možnosti (můžete snad nadefinovat vše až do posledního chloupku). Nejenže tvoříte vizuální stránku postavy, ale zároveň si již vyberete její rasu, povolání a pohlaví. Na obrazovce máte i základní informace ke každé rase i povolání s diagramem ukazující, jak moc je s ní hraní „obtížné“ a jaké má silné a slabé stránky.

V samotném generátoru postavy máte dva sloupce a svou postavu vidíte uprostřed. Levá strana ovlivňuje pouze vizuální podobu celkové scény. Můžete si nastavit různé pozadí, zablbnout si s několika pózami a změnit si oblečení. Změna osvětlení a ukázka porovnání vaší výšky s průměrným zástupcem ostatních ras je aktivní pouze při základním pozadí (tma a lampióny okolo). Dále si tam můžete vybrat i hlas své postavy a poslechnout si ukázku mluvy a pokřiků. Ukázka mluvy spíš slouží k charakterizaci hlasu, jelikož jsem svou postavu nikdy neslyšela mluvit.
Pro ukázku možností generátoru jsem si vybrala zástupce rasy Lyn (kdo by nechtěl mít roztomilé uši a ocásek, že Laughing out loud). V Base záložce můžete využít k začátku několik předdefinovaných základů (Presets) a pak si pohrát s tónem kůže, účesy, v případě Lynů Ušima a ocásky (nelze kombinovat ani obarvit) a typem těla.
Facial decorations záložka obsahuje tucty možností jak změnit vaši tvář včetně čoček, typu obočí, barvy obočí a vousů (muži) a nebo druh řas a různé ozdoby na tváři (jizvy, tetování, značky). Face Customization se naopak stará o veškeré proporce a vzhled pokožky. Takže můžete změnit umístění obočí, očí, nosu, úst a tak a kdo chce, může pomocí volby Aging vytvořit starší postavu (Kdo chce furt hrát za puberťáky? Udělejte prostor třicátníkům a důchodcům!)
Body Customization nabízí podobné možnosti jako předešlá záložka až na to, že se týká zbytku těla – takže rukou, nohou, pasu, hrudi, celkové proporce a tak dál.

Co mě na tomto systému velmi těší, je možnost vzhled své postavy uložit na pozdější úpravy (Manage Appearance pod postavou) a kdykoliv se k němu tak vrátit. Bohužel si je nemůžete nijak pojmenovat a ani přepsat. Vymazat je můžete přímo ve hře.
Stiskněte tlačítko Next, pokud chcete tvorbu dokončit, nebo přejděte zpátky (Back) a pohrajte si s jinou rasou. Tvorbu postavy zakončíte výběrem serveru. Upozorňuji, že změnit server není ve hře pak možné. Pokud již máte nějakou postavu na daném účte, uvidíte vedle jmen serverů číslo v závorce a po najetí na něj i soupis jaké postavy tam máte. Všimněte si také [FR] a [DE] před jmény, které označují servery určené Francouzským respektive německým hráčům.

Jakmile si server vyberete, přejdete k zadávání jména. A tady může nastat malý problém. Osobně jsem se s tím prala asi deset minut, jelikož „obsazenost“ jména zjistíte, až když dáte OK a pod zadávací kolonkou se objeví nápis „Name is already in use.“ - Nebo tak něco. Pokud se stane, že všechna vaše oblíbená jména jsou zabraná a nechcete k jménu přidávat čísla a další blbiny, zkuste stránku Behind the name. Obsahuje stovky jmen ze všemožných jazyků, ale i mytologie, legend, knižní i pro víly. Vyhledávat můžete i podle významu, pohlaví, používání a dalších možností.

A teď se podívejme na vizuální stránku hry. Nemám jí totiž co vytknout, svět je barevný, živý, pestrý a vůbec se na něj krásně dívá. Vlastně grafika je to první, co vás na hře zaujme. Řekla bych, že se jedná o menší mix manhwa (korejská manga) stylu s reálným zobrazením postav.
Kolem vás padá listí, šplouchá voda, proběhne kolem vás malé zvíře a nebo NPC, které se vyznačují slušnou inteligencí, ale k té později. Během hraní si všimnete, že vše vidíte nejdříve s osekanými detaily, které se při přiblížení objeví. Hra se tím snaží šetřit výkon, což je rozhodně vítaným prvkem.

O hudbě také nemohu říct nic špatného a i zvukové efekty jsou příjemné. Nic nehraje moc nahlas a nepůsobí rušivě. Vaši lidští nepřátele na vás mluví, pokřikují, proklínají vás či si přivolají na pomoc blízkého společníka. Každý tvor má své zvukové projevy včetně vás (viz. válečné pokřiky při tvorbě postavy).

Jak jsem zmínila výše, NPC se chovají slušně inteligentně. Poznat je to hlavně na strážných. Ti umí zaútočit na nepřítele, když je blízko a nepřítel se zase umí přiblížit a zaútočit. Během bitev tak působí mnohem živěji, než kdyby jen stáli okolo a jsou vítanou pomocí, když je kolem vás nával potvor.
Většina jich však bude stát na svých místech a dávat vám úkoly a s mnoha z nich si ani nepokecáte. Ale to nevadí, jelikož se většinou jedná o hlídkující stráže nebo pasáčky vepřů, které můžete periodicky zachránit před bandity.
Interakce s předměty je naštěstí vizuálně znázorněná pomocí žlutého okraje kolem předmětů a zářivým indikátorem. Z monster též skoro nic nepadá, pokud se nejedná o truhlici z mini-bossů, bossů, questovních předmětů a případně equipu z normálních monster.

Monstra lze rozdělit do dvou kategorií – agresivní a pasivní. Na tom není nic nového, že? Agresivní poznáte dle červeného jména a ty druhé ho mají zelené tak jako NPC. Když váš agro (agresivní monstrum) zahlédne, uslyšíte specifický zvukový tón a monstrum se za vámi požene, dokud vás nedohoní a nebo neutečete z jeho oblasti působnosti.
Například v RO vás budou monstra honit dokud je to neomrzí, nebo dokud jim nezmizíte z mapy. Pokud by nenastal ani jeden z případů, budou vás honit po celé mapě. V B&S má každé monstrum své teritorium a jakmile z ně utečete, nechá vás být. Nemůže se tak stát, že by někdo nalákal super silné monstrum mezi začátečnické potvory.

Co se jejich designů týče – vedle vlků a medvědů se tu najdou i zajímavé kousky. Například Lantern Imp – je to malý dráček, který ve vzduchu nese velkou kamennou lucernu. Potkáte tu i Jiangshi – hopsající upíry, zombie, které po smrti vypustí hnusné brouky a nebo z místa jejich smrti vyroste jiná zombí. Hopsající houby, roztomilé potvůrky s keříkem na zádech a nebo i duchy s posedlými prasaty.
Zatím jsem nehrála dost dlouho na to, abych mohla říct, jak moc jsou originální, ale zabíjela jsem i jednu potvoru u které jsem nedokázala říct, kde má hlavu a patu a nebo čemu se má podobat.

Co se mi na hře zatím líbí, je hlavní dějová linie. Takže nemusíte jen plnit nijak propojené questy, ale prožít příběh jako v knize nebo normální RPG. Ten začíná hned po vstupu do hry, kde každý hráč projde učícím procesem ovládání své postavy a zkoumání okolí. Jsou zde jen NPC a celý prolog trvá asi jen půlhodinky hraní, když se budete flákat (a nebo budete natvrdlá/ý jako já XD).
Hlavní linii poznáte podle žlutých šipek zatímco další úkoly je mají světle modré (v questlogu a nad NPC). Důrazně doporučuji je dělat, neboť z monster těch expů zas tak moc není a později vám Expy přestanou dávat, když překročíte jejich doporučenou úroveň. Jejich dokončení je pak indikováno hvězdou příslušné barvy. Speciální Tréninkové questy mají fialovou barvu.

Každý quest můžete sledovat v QuestLogu a po zmáčknutí Track Quest vám hra na mapě ukáže, kam máte jít. Na rozdíl od některých her, však kliknutí na bod na mapě nespustí automatický běh (např. jako v Grand Fantasia), ale můžete tím zjistit, co jaká ikona znamená.

Ovládání hry… no, bych řekla je značně intuitivní a dá se na něj rychle zvyknout. Existují pro něj dva módy, já popíši jen ten defaultní, jelikož k druhému jsem se ještě nedostala. Pohybujete se pomocí kláves WASD a kameru se zoomem ovládáte pomocí pohybu myši a kolečka. Tlačítky myši pak slouží pro dva základní a nejpoužívanější útoky.
Ještě nemám ovládání plně pod kontrolou, mám-li však mluvit za postavu Summonera (Povolavač) tak rozložení je takovéto a to nejspíš není ani všechno, ale pro začátek by to mohlo stačit.

Akce Klávesa
Pohyb WASD nebo šipka nahoru a dolu
Otáčení kamery Pohyb myši nebo šipky doprava a doleva
Útok 1 a 2 Tlačítka myši
Zoom Myšítko
Skok Mezerník
Další skilly 1-4 (pod F-klávesami), Z, F (boj)
Interakce s okolím F
Sprint mód Levý shift + W nebo W+W
Plachtění Sprint mód + mezerník + mezerník
Zavolání (oživení) Familiara Tab
Útok familiara Zaútočí Summoner nebo jeho skill
Skilly Familiara Tab, E, V, C
Oživení hráče 1
Ukázání kurzoru Levý alt (držet)
Ukončení hry a přístup do nastavení ESC

Sprint mód vám umožňuje dočasně běžet rychleji a po spotřebování jeho zásoby přejdete do lehkého běhu a Sprint mód se vám začne plnit. Doplní se vám i při plachtění.
Druhý způsob ovládání zahrnuje přepnutí myši do klasického módu, kdy se pohybujete klikáním na zem (ale nevím, kde se to ještě dělá). Do tabulky jsem nezahrnula takové zkratky jako M (mapa), N (změna průhlednosti mapy), I (předměty a equip) a další. K některým oknům však něco málo později připíši.

Obrazovka je plně využita, ale není ani přeplácána. Vaše HP, SP koule (sami se regenerují) a nabití Sprint módu se nachází uprostřed obrazovky na úrovni vaší postavy. Je to zajímavé, alespoň já jsem to nikdy neviděla, ale na druhou stranu mi to ani nepřekáží. Pokud vlastníte Familiara, je jeho HP vedle vašeho.
Všechny klávesy ke skillům máte také pod jménem. Jejich Cooldown je znázorněn ztmavnutím ikony a číselným odpočtem. Vedle nich jsou sloty pro 4 itemy. Každá klávesa může mít napojeny dva předměty a přepínat mezi nimi můžete stisknutím levého Ctrl + R, nebo kliknutím na dvojici šipek hned vedle ikon.
Úplně vpravo dole jsou další 4 ikony. První (svitek) sdružuje různé ankety týkající se hry. Vývojáři se vás budou jen ptát na vaše zkušenosti a názory ohledně ovládání, příběhu a tak a vy za to dostanete malé odměny, což se každému začátečníkovi jistě hodí. Navíc na vás nijak nevyskakují, takže nijak neobtěžují.
Hned vedle je ikona pošty (balík), kam dostáváte itemy z anket, od hry a nebo když je vám někdo pošle. Hromádka obrázků vedle ukazuje kolik screenshotů jsem ten den nafotily (Print Screen). Poslední ikona se aktivuje klávesou ESC.

Stav expů a váš level je pak úplně dole levém rohu a expy vidíte jako tenkou čáru táhnoucí se přes celou obrazovku. Nad tím máte chat (ještě nevím, jak ho vypnout). Na pravé straně se nachází seznam aktivních Questů, který lze i minimalizovat pomocí malé šipky. Nad ním je pak mapa, jejíž průhlednost lze měnit pomocí klávesy N či přímo na ní. Lze na ní provést Zoom, ale ten má jen 3 polohy a občas by se mi hodilo si ji přiblížit víc, než je možné.
Občas se i objeví informační řádek nad vaším HP barem týkající se nějakého questu. Poznáte ho pomocí „!“ v kosočtverci vedle textu. Nemám tušení, jak se ho v případě otravnosti zbavit, tady mi pomohl jen přechod mezi mapami.

Svou postavu můžete vybavit 11 druhy equipu (kočičí Familiar má 3 možnosti) v menu „I“. Předměty se dělí na několik kategorií a váš „batoh“ na ně je omezen. Další prostor si můžete dokoupit pomocí reálných peněz (na rozšiřující item), jak už to v těchto hrách bývá. V průběhu hry však máte možnost tyto předměty na zvětšení prostoru získat či si je uložit do banky (i ta má omezené úložiště). Co vím, zbraně se dají socketovat (vybavit drahokamem), vylepšovat i opravovat. Já na sobě zatím mám jen takový kabát, prsten a nic víc, takže nevím, jak je to s ostatním equipem.

Quest log vypadá asi stejně jako v jakékoliv jiné hře. Tlačítkem Track Quest se vám na mapě zvýrazní místo, kam máte jít. Každý Side Quest můžete také opustit, u hlavní dějové linie tak učinit nemůžete.
Skill menu je pro mě zatím záhadou, ale ke každé klávese je několik možností, které si nejspíše budete moci později vybrat. Též se zdá, že skilly lze trénovat, ale k tomu se hráč dostane až o dost později ve hře.

Další prvek, který se mi na hře moc líbí je možnost si vybrat rasu. Tři jsou vesměs humanoidní (Gon, Jin a Yun/Kun) a čtvrtá má ještě zvířecí uši a ocas. Každá má svou specifickou minulost a vázána s jedním ze Čtyř laskavých zvířat. Zvířaty jsou kirin (Lyn), drak (Gon), fénix (Yun/Kun) a želva (Jin).
Gonové jsou vysocí, mohutní a věří, že jejich předci pochází z dračího dechu. Na svůj původ jsou hrdí a trénují, aby překonali jakoukoliv překážku a pomohli ostatním lidem. Kdysi se vyznačovali prudkou povahou, ale skrz cvičení ji utlumili. Jejich čestná povaha jim neumožňuje o lidech příliš pochybovat, a tak se mohou stát terčem podvodníků. Kdo si však získá jeho respekt, má přítele na celý život.
Jinové se nejvíce podobají obyčejným lidem. Jejich obyčejný vzhled však skrývá velkou sílu a houževnatost, která je typická pro potomky Černé želvy. Jsou všestranně nadaní a jejich nikdy-se-nevzdávej postoj z nich v aréně dělá protivníky, které nikdo nechce příliš provokovat. Vyznačují se přátelskou povahou a se silným smyslem pro spravedlnost.

Yuny (též známy jako Kun) patří k čistě ženské rase, jejíž kořeny sahají až k legendárnímu fénixovi (korejský červený pták – Funghuang). Ten jim předal eleganci a půvab. Jsou silně spojeni s přírodou a často tančí dle jejího rytmu. Vyznačují se uměleckými schopnosti a jejich výrobky jsou vysoce ceněny. Ostatní rasy je považují za vrchol umění, jelikož ať dělají co dělají, působí vždy elegantně.
Lynové jsou potomci kirina, který byl nejen zlomyslný ale i často nepředvídatelný. Od ostatních ras je poznáte díky velkým zvířecím uším a ocasům. Mají vrozený „spirituální“ smysl, který je varuje před nebezpečím a umí s ním vycítit zradu a faleš. Ten využívají při komunikaci se spirituálním světem. Díky tomu mohou využívat sílu země a vytvořit pouto s Familiarem. Povaha Lynů je však jako u kirina proměnlivá. Během krátkého rozhovoru u nich můžete pozorovat vše od radosti, smutku, zklamání až po hněv či projev respektu.

Povoláních je celkem 8, ale každá rasa má přístup jen k některým z nich a některá jsou u dané rasy exkluzivní.
Blade Master – Jejich taktika spočívá v rychlých útocích, blokování útoků a manévrování. Mají k dispozici širokou škálu útočných i obranných schopností. V boji umějí změnit Stance (Postoj – Basic a Draw) a díky tomu získat přístup k dalším schopnostem. Hraní s tímto povoláním je celkem jednoduché, ale opravdové ovládnutí postavy je těžké a není tedy doporučeno začátečníkům.
Destroyer – Jedná se doslova o tank. Rozdávají těžké rány a sami je dokáží brát. Jejich ikonickou taktikou je protivníka srazit k zemi, popadnout ho a omlátit ho o hlavy dalším potvorám. Sice se zdá, že je to ideál pro solo hru, ale jejich boj je nejefektivnější právě v partě. V té dávají možnost méně defenzivním povoláním připravit svá komba. Obtížnost povolání je hodnocena jako normální.
Summoner – Jeho parťákem je Familiar (kočka) a společnými silami přeperou i větší soupeře. Familiar se vrhne do vřavy rozsekat vše na kusy, zatímco ho Summoner zpovzdálí podporuje a pomáhá v likvidaci nepřátel. Toto povolání dokáže kontrolovat okolnosti boje, takže je s nimi občas těžké pořízení. I když jeden z dvojice zemře, druhý pokračuje v boji a pomůže padlého druha oživit. Oficiálně je Summoner nejsnadnějším povoláním, ale vzhledem k širokému spektru útoků a komb tomu tak není.
Force Master – Na rozdíl od ostatních povolání útočí z dálky. Vyznačují se rychlými údery a schopností útočit i při manévrování. Jejich obrana je však velmi malá a tak je jejich postavení životně důležité. Ve svém arzenálu může využívat různé elementy (oheň – útoky, led – ovlivňuje bojiště a zvyšuje obranu) případně s trochou šikovnosti dokáží zvednout své nepřátele do vzduchu. Žádné jiné povolání neumí tak dobře ovládat skupiny nepřátel jako Force Master. Oficiálně patří k normální hratelnosti.

Kung fu Master – Jejich pěsti a kopy jsou mocné, ale jejich síla tkví v zachycení soupeřova útoku, přesměrování úderu a bleskurychlého protiútoku. Vzhledem k potřebné přesnosti při prohazování útočných a obraných schopností je obtížnost ovládání na expertní úrovni. Průběh boje dokáže ovládat mnohonásobnými komby za sebou. Umí se postavit více soupeřům najednou, ale jejich síla je vidět nejvíce při boji jeden na jednoho. V partě hraje nejčastěji roli tanka, který umožní dalším připravit své útoky.
Warlock – Ve svých rukou třímají temnou magii a útočí ze středních vzdáleností, zatímco spoléhají na mocné svitky, které kolem nich krouží. S těmi mohou útočit, bránit se a nebo vyvolat řetězy, kterými spoutají své nepřátele. Je považován za skleněný kanón, ale i tak mají v rukávu několik triků, jak si všechny udržet od těla. K jednomu z nich patří vyvolání démonického tvora Thralla. Správným manévrování, využíváním cooldownů schopností a ovlivňováním bojového pole se z Warlocka může stát obávaným soupeřem.
Assasin – Není snad bojové RPG, ve které by toto povolání nebylo. Nevystavuje se otevřenému boji a umí nalákat nepřátele do smrtelných pastí, čímž ovládání bojiště získává nový význam. Se svou rychlostí dokáží zasadit mnoho ran a způsobit krvácení či otravu. V arzenálu nemají jen dýky, ale i výbušniny, jedy, kouřové clony a další šikovné věcičky, které nepřátelům znepříjemní umírání. A nebyl by to ani Assasin, kdyby se neuměl zneviditelnit, teleportovat se po poli a nebo si vyměnit místo s nepřítelem. Od ostatních povolání jej také dělí fakt, že se nejlépe předvedou v sólo bojích. V každé partě jsou však vítaným členem. Vzhledem k unikátnímu stylu je hraní za ně ohodnoceno jako těžké.
Blade Dancer – Je výsledkem spojení Lyna a umění Blade Mastera. Disponují velkou útočnou rychlostí, pohyblivostí a devastujícím schopností ovládat boj, ale zase ztrácí hodně na obraně. Soustředí se na manévrování a rychlé zraňování, zatímco zůstávají mimo dosah útoků. Se svými fyzickými i spirituálními schopnosti dokáží zlikvidovat nepřítele dřív, než jej někdo spatří. Jejich síla tak tkví v boji jeden na jednoho, zatímco jejich schopnost ovládat skupiny nepřátel je skvělá pro boj v partě. Musí si však dávat pozor, nebo jim dojde pára a budou snadným cílem. Jejich obtížnost je hodnocena na normální.

Poznámka: Popisek k jednotlivým povoláním i rasám byl přeložen a upraven z oficiální stránky.

A abych jen nechválila, je zde několik menších otravností.

  1. Každé spuštění hry spustí verifikaci souborů (1-2 minuty).
  2. Nahrávání hry při Splash screen je také zdlouhavé (2 minuty)
  3. Při zadávání pinu je pozadí pohyblivé, což někomu může způsobovat lehké závratě.
  4. Po zadání pin kódu musíte znovu souhlasit s podmínkami.
  5. Loading světa po výběru postavy trvá nejen slušně dlouho, ale okno hry též „Neodpovídá“.
  6. Loadování nového úseku hry též trvá dlouho a okno nese často příznak „Neodpovídá“. Děje se to však jen při prvním průchodu.

Suma sumárum je tohle dobrých deset minut zdržení. Ano, nezní to moc, ale když už za sebou máte 3-4 hodiny stahování klienta, dokáže to nakrknout. Na druhou stranu jsem ještě nezaznamenala žádné větší lagování (jednou či dvakrát během 2-3 hodin hraní). Občas hra pozdě vykreslila nepřátele a já do nich v podstatě vrazila nebo mi chyběla půda pod nohama a můj pohyb se stal značně trhavý, dokud jsem se nevrátila zpátky a podlaha se nevygenerovala. Během dlouhých loadingů si dejte pozor, hra mi při nich občas spadla, když klient dlouho neodpovídal. Ale to bylo spíše tím, že jsem počítač zatěžovala ještě brouzdáním po internetu a tak.

Osobní dojem: Jak jste ze sáhodlouhého textu poznali – hra se mi moc líbí. Občas mě loadováním naštve, ale to je asi tak všechno. V době, kdy píši tyto řádky, jsem na své testovací postavě (Vuokko) poznala dost velký kus příběhu, abych mohla říct, že tam každého potká nejedna smutná událost. Kupodivu mi vyhovuje i ovládání a perfektní kontrola nad kamerou. Kvůli ní jsem ke 3D hrám vždy chovala nechuť. Lítala, kam se jí zachtělo a ovládání postavy také bylo složitější. Živé barvy mi zase připomínají anime styl, který upřednostňuji před reálně vypadajícími postavami. Co je pro mě zatím záhadou je učení dalších skillů, které je odemčené až od ukončení 17. kapitoly hlavního příběhu (jsem na levelu 13 ve 12. kapitole) a pak i určitého levelu.
A taková malá perlička na konec – Všechny NPC ve hře byly stvořeny s pomocí herního generátoru Smile

P.S. Omlouvám se za tak dlouhý text, ale hra je relativně nová a v češtině k ní není moc informací, tak jsem chtěla pokrýt vše, co jsem zatím objevila.

5
Průměr: 5 (2 hlasy)