SLEDOVÁNÍ A STAHOVÁNÍ NA TĚCHTO STRÁNKÁCH
JE UMOŽNĚNO POUZE PŘIHLÁŠENÝM UŽIVATELŮM!

V případě, že vám naše skrývací lišty s obsahy nefungují, zkontrolujte, zda-li jste přihlášeni.

Děkujeme za přečtení.

Popis - Recenze

Nádech tohoto děje točící se kolem jedné na pohled nevinné školy, která v sobě skrývá mnohá až nečekaná tajemství je velmi poutavý příběh už od počátku.
Mangu Vampire knight můžete najít všechny výtisky, které se momentálně vydali autorem na onemanga.com nebo jsi ji můžete průběžně číst u nás na online čítárně v našich CZ/SK TNT-překladech (TADY), které postupně překládáme Wink

Těm, kteří si jen tak nenechají ujít žádné Mystery z pohledu upířího story mohu jen říct, že si vybrali správné anime.
Počátek příběhu nás jako první zavede do minulosti, jež z počátku nedává velký smysl. Avšak v průběhu děje se postupně dozvídáme chybějící detaily, důležité k prolomení celé zápletky.
Vše začíná na opuštěném a zasněženém místě z pohledu malé dívky Yuuki (naší hlavní hrdinky), napadené krvežíznivým upírem, který touží okusit její hrdlo. I přes první pocit diváků, že její minuty života jsou již sečtené, zachrání ji na poslední chvíli o něco málo starší chlapec s nadlidskou silou. Na konci tohoto velmi napínavého začátku zjistíme, že to byla pouhá ukázka vzpomínky a teprve nyní nás příběh zavádí do přítomnosti.
Musím říct, že hned od počátku na mě děj zapůsobil opravdu tajuplně, i když z části také trochu rozporuplně. To se ovšem během sledování následně změnilo k lepšímu. Jako milovnice upířích story a nadpřirozena bych řekla, že toto anime je přesně to, co bych si od daného žánru představovala.
Nedá se však říct, že by se dalo řadit přímo pod historický styl. Ovšem s celkovým nádechem se děj přehupuje mezi dnešní dobou, ale stylem kresby budov a oděvů bychom mohli říct, že tam z toho historična opravdu něco přebývá.
Ačkoli se příběh hodně točí kolem akademie, nemusí se divák obávat, že by se v průběhu děje nějak znudil. Napětí, nečekané souboje, krvavé zápletky, milostný trojúhelník a svět plný upírů bojujících proti lovcům dodá šťávu i těm prázdnějším chvílím bez akce, kde se alespoň můžeme vždy dozvědět něco nového a nahlédnout pod roušku jednoho z mnoha tajemství.
Samotné anime nám přináší spoustu napětí a záhad, akorát ušitých na míru pro milovníky stylu hororových románů spjatých s fantasy. Těm, kteří neustojí pohled na krev, bych však doporučila, aby ho naprosto vynechali. Krev a zabíjení, které se v něm vyskytují, je nesdílnou součástí děje a nemuselo by na slabší povahy zapůsobit příliš dobře. Například, když vám někdo zaživa vyjme srdce z těla, také byste se u toho asi zrovna moc nenasmáli. V opačném směru bych ho vřele doporučila všem, co jsou ochotni shlédnout i nějaké to tragedy.
V průběhu sledování se budete neustále seznamovat s mnoha novými postavami, klaďasy i záporáky. Některé se v příběhu zdrží krátce, a jiné s námi vydrží zas velmi dlouhou dobu. Bohužel, většinou to budou postavy, které jsou sice v ději nepostradatelné, ale asi bychom je na první místo v žebříčku oblíbenců neumístili.
Co se týče kresby, nemohu říct, že by se jednalo o nějaký průlom desetiletí. Nicméně celková grafika i živost barev se mi v anime velice zalíbila. Styl kresby je hodně poutaví, dalo by se říct až velmi charismatický. Což si myslím není na škodu, jelikož se to k příběhu hodí a vyzdvihává to celé anime o úroveň výš, přestože jeho samotný příběh je hodně potemnělý a plný dramatu. Každopádně, pokud vám nejde prioritně v anime o kvalitu kresby a nevyžadujete ji na úrovni světového umělce, naprosto bych si vystačila s tím, co se nám zde nabízí. I při představě, že to není nic skvostného, bych brala jako dostačující kompenzaci skvělou propracovanost děje a zápletek, které se zde nachází a rozhodně tu nechybí ani chvíle velkých překvapení.
Při soubojích můžeme očekávat zacházení různých zbraní, sahajících od oceli až k používání nadpřirozených sil. Tvůrci tímto chtěli nejspíš přikořenit sledovanost a vykompenzovat divákům bohužel menší množství soubojů, které se v anime vyskytují. Já osobně si myslím, že místo tyče měnící se na smrtící kosu třikrát větší, než je sama majitelka, by naprosto stačila nějaká speciální zbraň o normální velikosti, třeba i s lepší vizáží. Naopak u některých postav se jejich schopnosti projevili opravdu zajímavě.

Můžeme si nyní pár řádky shrnout, o čem toto anime pojednává.
Celý děj tohoto působivého anime se odehrává převážně na pozemcích Cross Academy, která se velmi liší od ostatních škol a akademií. Má totiž rozdělené třídy na noční a denní. Denní třída nosí černé uniformy a vypadá naprosto normálně. Navzdory tomu noční třída nosí bílou uniformu a je plná krásných a velmi charismatických studentů. Dovoluji si přidat poznámku, že toto by mohlo udělat hlavně velký dojem na dívčí pohlaví, ale ani z opačného pohledu to není vůbec zlé. Wink
I přes neustálou zvědavost studentů z denní třídy, jen pár jedinců ví, že se pod bílou školní uniformou skrývají ve skutečnosti upíři. Těmi vyvolenými jsou Yuuki a Zero, další důležitý článek skrývající mnoho nečekaných zvratů. Oba jsou školními prefekty, kteří dohlížejí, aby vše fungovalo jak má.

Yuuki Cross je ve skutečnosti adoptivní dcerou ředitele Cross Academy. Její život začal teprve před deseti lety, kdy ji před smrtí zachránil výše zmiňovaný mladík s nadlidskou silou jménem Kaname. Shodou okolností také patří do noční třídy. Ten ji přivedl do školy, kde od té doby žije. Avšak její minulost i vzpomínky jsou až ke dni, kdy ji zachránil zahalené temnotou. V průběhu děje je Yuuki patnáctiletou dívkou, která brání noční třídu před neustálými „útoky“ oddaných Fanynek z denní třídy. Postupně se však Yuuki dostává blíž k tajemstvím ze strany noční třídy a občasně Cross Academy chrání i před krvelačnými, nečistými upíry, kteří do školy nepatří a snaží se ji zničit. Noční třída, která se sice skládá z čistokrevných upírů, nenahání obyčejným studentům absolutně žádný strach. Jejich cílem je utajení své totožnosti, splynout s lidmi a neubližovat jim, tedy pokud to není nutné.
Zatímco mezi Yuuki a Kanamem je obrovská prohlubeň plná otázek a nejasností, postupně se mezi nimi tvoří stále silnější pouto. Aby tomu nestačilo, naše hlavní postava příběhu chová ke Kanamemu jisté city už od počátku jejich prvního shledání, což dodává ději svůj romantický a potemnělý nádech. Do třetice se nám přidává i samotný Zero, který hraje v celém ději obrovskou roli a vztah mezi Yuuki a Kanamem nepříjemně komplikuje. Přesto všechno stále zůstává miláčkem mnoha Fanynek tohoto anime, a dokonce je v oblibě i samotné Yuuki.
Zhruba uprostřed celého děje se ukáže, že by se mohl v žánru tohoto anime vyskytnout snad i incest. Ovšem ne vše bývá vždy tak, jak na první pohled vypadá.
O tom, jak se samotný děj vyvine a ještě zkomplikuje s nečekaným přídavkem nových postav, se můžeme dozvědět jedině tak, že si jej shlédneme.
Samotná Yuuki na mě místy působila, jako rozumné a usměvavé děvče, které však neustále tápe ve snaze o oživení svých vzpomínek. City, které chová k Zerovi a Kanamemu jsou pro ni stále neobjasněné. To působí dojmem, že občas neví co chce. Nakonec se ale vždy dokáže rozhodnout, i když její rozhodnutí nejsou pokaždé zrovna nejmoudřejší. Nejhorší okamžiky pro Yuuki nastanou, když zjistí, kým ve skutečnosti je, a právě toto je bod zlomu, kdy se z mladé a nevinné dívky stává naprosto jiná osobnost, kterou musíte začít přehodnocovat. Jsou i chvíle, kdy je tato postava velmi vtipná a dokáže svým komickým výstupem oživit nudnější chvilky. Na svého adoptivního otce Kaiena Crosse však nemá. Jeho postava by se mohla v tomto anime řadit mezi jedny z nejkomičtějších, přestože zastává velmi vážené postavení, nesoucí těžká břemena. I přes jeho nevinnou vizáž dokáže být tato postava nebezpečná. Největším playboyem v celém anime však korunuje samotný Kaname, i když Zero by se s ním o první místo mohl s přehledem poprat.
Zero je oproti Yuuki velmi tichou postavou, která v sobě uchovává spousty tajemství, hlavně svou pravou identitu, která se postupem času začne drát napovrch. Osobně nejsem jedním z fanoušků Zera. Podle mě je velmi upjatý a celková jeho povaha je uštěpačná a domýšlivá. Naproti němu Kaname, přes svou totožnost upíra na vysoké úrovni je skutečně galantní. Působí dojmem skutečného gentlemana, který má vše dokonale v hlavě promyšlené a srovnané. Jediné, co bych mu mohla jako postavě vytknout, je tichá povaha, čímž se velmi podobá Zerovi. Ani o jedné z těchto hlavních postav se nedá přesně říct, zda jsou 100% kladné či záporné. Vše se totiž během sledování bude kompletně měnit.

Hudba sama o sobě na mě udělala nečekaně velký dojem. Sice některé songy působí poněkud posmutnělým stylem, ale celkově je to velmi povedené. Hudební doprovod v anime se perfektně hodí k daným situacím a zavádí tak diváka hlouběji do děje, který se pak o mnoho lépe prožívá. Místy v pozadí použité dosazení varhanů a houslí dodává hudbě nádech kostelního řádu, poté se ale změní v něco naprosto jiného, úžasného. Působivé skladby i hlas zpěvu mohou navodit při poslechu opravdu příjemný dojem. Pokud se dobře zaposloucháte, tak by vám při dojemných okamžicích během sledování anime mohla dokonce nechtěně ukápnout i slzička. Jestliže ovšem dáváte přednost spíše méně rytmickému a divočejšímu stylu hudby, pak tu na vás čeká jisté zklamání.
Poslechněme si nějaké ukázky, a možná, že i vy se stanete dalším fanouškem:
Vampire Knight: Opening a Ending

Celkový nádech tohoto anime na mě působil velmi tajemně. Bohužel je smutné, že tvůrci skončili u druhé série, která má zakončení uprostřed děje. Abyste se mohli dozvědět, co bude následovat dál, musíte se po zhlédnutí obou třináctidílných sérií přesměrovat na mangu. Když jsem to zjistila, moc mě to nenadchlo, protože tvůrci neustále slibovali další sérii. Bohužel jsme se ani po tolikaletém očekávání další nedočkali, a myslím, že ani v dohledné době už nedočkáme. Pokud by se ovšem našel někdo, kdo by to vzal konečně za slovo, určitě bych je v tom podpořila, protože si myslím, že další sérii by si tento poutavý příběh skutečně zasloužil. A pokud mohu z vlastní zkušenosti doporučit, tak není na škodu nevynechat ani onu zmiňovanou mangu, kde je více důkladněji vykreslených záběrů než-li v anime seriálu.
Každopádně bych neházela okamžitě celé anime za hlavu, uvedla bych ho spíš jako velmi povedené. Osobně doporučuji si tento příběh zhlédnout. Myslím si, že samotné dvě série potěší nadšence do hororových románů, třeba i takové, jako jsem já. A pokud budete opravdu nenasytní, můžete svou žíznivost ukojit na zbytku mangy, která je už mimochodem dokončená.
Mé celkové osobní hodnocení zní 8,5. Dala bych víc, ale rozevřený konec druhé série a pár nedostatků tomu brání. Taky je třeba si ponechat rezervu, kdyby se náhodou naskytlo ještě něco lepšího Wink

Hodnocení9/10
• Příběh *****