SLEDOVÁNÍ A STAHOVÁNÍ NA TĚCHTO STRÁNKÁCH
JE UMOŽNĚNO POUZE PŘIHLÁŠENÝM UŽIVATELŮM!



V případě, že vám naše skrývací lišty s obsahy nefungují, zkontrolujte, zda-li jste přihlášeni.


Děkujeme za přečtení.




Aura Kingdom

Aura Kingdom

Info:

Originální název: Aura Kingdom
Rok vydání: 2014
Typ: MMORPG
Žánry: Akční, RPG, MMO
Na motivy anime/mangy: Originál
Výrobce: X-Legend
Platforma: PC
Orig. webová stránka: Aura Kingdom



Pár slov na úvod:

Ve hře jsem se dostal až na 50. úroveň. Učinil jsem tak kvůli důležité funkci Subclass.




Příběh:

Typické klišé. Na začátku svedete souboj s hlavním antagonistou, ten v poslední chvíli vytasí zázračné eso, všechno zničí a vy společně se svou silou i legendárním brněním mizíte. Najednou se ocitáte v malé kouzelné vesničce, kde si s každým nejdříve povídáte a pak vás nutí budit dřevorubce nebo zabíjet králíčky. Příběh se za celou hru neposune ani o píď. Ať už kvůli klišé, které nevnímáte, nebo faktu že každou chvíli dostáváte jiný příběhový úkol a plníte hlavně úlohu místního hrdiny, který se příběhově stará o zájmy jednoho města a nějaký temný rytíř, vládce všeho zla a démonů, vás netrápí. Na druhou stranu s množstvím úkolů i příběhů mizí repetetivnost a nuda. Jste-li tím, koho zajímá proč pomáháte sebrat květinu metr od NPC, který vás o to žádá, nečeká vás nemilé překvapení, ale stále nový obsah s klišé prvky.




Svět Aura Kingdom:

Povídání a nošení věcí v pravou chvíli vyměníte za boj s monstry, roboty či piráty. Říkám v pravou chvíli, protože hra střídá klid a akci po delších úsecích. Doslova se budete někdy užírat nudou napříč konverzacemi a tu najednou hra řekne: ,,Boj!".
Aby taková změna proběhla hladce, je třeba vhodné prostředí. Z roztomilé vesnice neskočíte rovnou do bažiny a z bažin zpět do vesnice. Některé boje se odehrávají přímo vedle vesnic na rozkvetlých loukách, kde najdete většinou přerostlý hmyz a otravný masožravý plevel. Z luk se přesunete do nedalekého lesa, kde atmosféra houstne a přibývá tma. Tady si na vás pošmákne kde co. Při toulkách lesem narazíte na tábory nebo ruiny. V těch jsou bandité nebo potvory, které jen s těží popíšete pár slovy.
Ačkoliv celý svět s vesničkami, lesy, doly, ruinami, velkými městy nebo bažinami je zcela otevřený, najdete tu i dungeony. A světe div se, nebude to nic lehkého. Přestože na základní obtížnost mi monstra uvnitř sotva ubrala pár HP, Hell Mode je jistá smrt. Když na to přijde, nic se tu s vámi nemazlí a taktika lákání více nepřátel je spíš ke škodě než k užitku.




Bojový systém:

Jak bychom mohli nazvat MMORPG akčním bez pořádného soubojového systému? Aura Kingdom sází na klasiku a předvádí ,,Lock-On Target" systém. V praxi kliknete na nepřítele, označíte a spamujete skilly. Rozdíl mezi targeting-system a lock-on target je v možnosti pohybu. V Aura Kingdom se můžete při boji libovolně hýbat, ale všechny útoky směřují na označeného protivníka. Pokud je rozsah útoku větší, zasáhnete i vše kolem.




Classy:

Aura Kingdom nabízí požehnané množství postav. Vynasnažím se udělat jednoduchý rozbor jejich schopností na základě informací, které jsem našel na stránkách. Pro podrobné info doporučuji tedy navštívit onu oficiální stránku.

Guardian: Hlavní tank celé hry, za jeho štít se mohou schovat i spoluhráči.

Duelist: Dva nože a vysoká pohyblivost.

Ravager: Obrovská sekera a pifka na vše kolem, neohlíží se na vedlejší škody.

Wizard: Voda, Země, Oheň, Vzduch. Před dávnou dobou žily Čtyři národy v harmonii...

Sorcerer: Mistr temných umění, čar a kouzel. Přidejte se k temné straně, máme sušenky! ^-^

Bard: S písničkou jde všechno líp! Stačí jedna vypalovačka od Barda a vše se rázem zahojí.

Grenadier: Kanón, granát, turret. Copak je to za vojáka?

Gunslinger: Pistolník třímající jednu pistol v každé ruce, má tu nejrychlejší ruku široko daleko. Já však dávám přednost ženám...

Katar: Střihoruký Edvard je zpět!

Battle Bow: Robin Hood. Nečekejte vtipnou narážku, prostě má luk.

Tachi: Hanba všem, kteří poruší samurajský kodex. Čest padlým válečníkům a jejich krvi na ostří Tachi.

Scythe: ,,Já jsem... SMRT!"

Holy Sword: Svatý meč může v držení pravého hrdiny vykonat mnoho dobra. Neměl by dle všeho padnout do špatných rukou, ale víte, co je tohle? Špatné ruce...

Shinobi: Jako bychom Naruta neměli dost. Klony, chakra, stínové techniky, bojové umění...

Lancer: Konečně postava, co má pořádný klacek! Nežertuji.




Subclass:

Třebaže si myslíte, že můj popis postav je odfláknutý, na stránkách Aura Kingdom nečekejte nic lepšího. Nicméně představu bychom měli a je na čase říct si proč jsem vydržel do 50.lvlu.
Subclass je obdoba rozšíření skill tree. Místo vylepšení postavy a přidání skillů, si z jedné postavy uděláte 2v1. Princip je prostý. Na začátku vezmete postavu A, na 40.lvlu přidáte postavu B a máte AB, která může používat schopnosti obou postav. Aby to tvůrci ještě připepřili, určitá kombinace postav vám umožní používat speciální Combo Skill. Ten je podle všeho obzvláště silný, krásný... atd. Důvod proč říkám ,,dle všeho" je, že jsem hru testoval opačným směrem. Místo, abych si vybral dobrou kombinaci na základě Combo Skillu, sáhl jsem po selském rozumu a pro Guardiana na lvlu 40 zvolil Barda. Výsledek byl perfektní. Combo Skill pro tuhle kombinaci neexistuje, ale to vyvažuje fakt, že jsem spojil postavu s nejvyšší odolností s postavou s nejlepším healem. Je na místě myslet si, že jsem takřka nesmrtelný. Tím jsem dokázal dvě věci.
1. Jakákoliv kombinace postav je možná.
2. Kombinace dvou postav, které se perfektně doplňují(viz. Guardian+Bard) je ochuzena o Combo Skill, aby nebyla příliš silná.
Tvůrci věděli, že to přijde a proto Guardiana spojili s postavami, které k němu moc nejdou. Příkladem je Battle Bow, který je na dálku, kdežto Guardian musí být v přední linii. To je vylepšeno právě o možnost Combo Skillu.




Dodatečné info k postavám:

Classy nejsou gender-locked, ale asi bych doporučil spíše dívčí pohlaví, protože školní plavky.
Tvorba postav není přeplácaná detaily, ale změna obličeje, vlasů nebo hlasu zde nechybí.




Eidoloni:

Při první zmínce tohoto slova jsem byl nesvůj. Připadalo mi to jako systém vylepšování za speciální krystaly nebo součást příběhu, ale pravda byla ohromující.
Ve velké části MMO her máte pety nebo NPC, která vám pomáhají bojovat. Eidolon se na první pohled zdá jako ekvivalent těchto dvou a nezaujme víc než by bylo nutné. Avšak za 50 levelů mi můj Eidolon(ka) přirostl(a) k srdci a dlouho na ně budu vzpomínat.
Eidolon bojuje s vámi, dává vám občas buff nebo heal. Můžete s ním provést společný útok, který se liší podle typu Eidolona. To v zásadě zní moc fajn, ale je to ještě lepší. Eidolona si můžete vylepšit, krmit ho krystaly se zkušenostmi nebo body do statistik. A teď to hlavní. Můžete s nimi MLUVIT! Mikrofon odložte, ten není potřeba. Je zde funkce vyslat Eidolona na 10 minutovou výpravičku pro nějaké věci. To spotřebuje body. Body se obnoví konverzací s Eidolonem. Konverzace má mnoho témat od tipů jak se stát lepším nebo jak se používají některé věci až po oblíbenou barvu, filozofii nebo psychologickou podporu. Pokud se zdá, že jsem to s tou psychologií přehnal, tak ne. Eidolon reaguje na dění kolem. Přátele ve friendlistu, guilda nebo poražení monstra. Někdy jen tak vyskočí a řekne: ,,Pamatuješ, jak jsme zabíjeli XY? Měli bychom si najít někoho většího a otestovat své dovednosti!" V plném zápalu hraní vám ani nepřijde, že se hlášky opakují a jména jsou ohraničena závorkami. Dokonce na stejnou otázku mohou odpovědět jinak. Co mi vyrazilo dech, byl okamžik, kdy jsem byl znuděný a na konci sil. Můj Eidolon mi nabídl možnost říct, že jsem na tom zle a já to udělal. Jeho odpověď mi přišla reálná a empatická. Jistě, je to hra, ale která hra vám hře, abyste se netrápili, nebáli se a povzbudí vás za poražení jednoho z mnoha nepodstatných bossů? Vám to dalo zabrat, ale to přeci neřeknete ostatním. Eidolon vám řekne, že to byla makačka. Najednou máte pocit, že nehrajete sami. Je to velice silný aspekt na psychologii hráče.




Osobní názor:

Hra se svým Lock-on target systémem mě rychle otrávila. Jsem přeci jen fanoušek akčního boje a tohle jsem zkusil na popud známého. Funkce Eidolonů je fascinující. Nebál bych se říct, že 70% zásluhy na udržení mě ve hře má právě Eidolon. Jinak mi hra přijde vybalancovaná po všech stránkách. Solo obsah i coop slibují hodně i po dohrání na maximální level. Další z překvapení bylo Pay to Win, které vám hru urychlí, ale neulehčí. Kostým a řadu důležitých věcí můžete koupit za prémiovou měnu nebo právě za body ve hře, které dostáváte z questů, denních balíčků a nebo špehováním dialogů mezi náhodnými NPC. Hra má potenciál i kvalitní zpracování. Vsadím se, že udrží nejednoho nováčka i nadšence, ale mě bohužel ne. Nehraju zásadně sám a bojový systém je pro mě více otravný než překážkou. Pro ty z vás, kteří váhají, můžu říct jen jedno: Zkuste to. Šanci si to rozhodně zaslouží a pokud vás to nebaví, je to hra. Prostě ji vypněte a přestaňte hrát.

Dotazy, připomínky i názory vítám, jak v komentářích, tak ve zprávách.

Bye-bye O_<
5
Průměr: 5 (1 hlas)