SLEDOVÁNÍ A STAHOVÁNÍ NA TĚCHTO STRÁNKÁCH
JE UMOŽNĚNO POUZE PŘIHLÁŠENÝM UŽIVATELŮM!



V případě, že vám naše skrývací lišty s obsahy nefungují, zkontrolujte, zda-li jste přihlášeni.


Děkujeme za přečtení.




Revelation Online

Revelation Online

Info:

Originální název: Revelation
Rok vydání: Čína - červen 2015, Západ - 2017
Typ: MMORPG
Žánry: Akční
Na motivy Anime/Mangy: Na motivy povídek Jiang Nan
Výrobce: NetEase
Platforma: PC - Windows
překladové rozhraní: ENG, FR, DE, RUS
Orig. webová stránka: ro.my.com



Pár slov na úvod:

Hru jsem hrál do 40.lvlu, je v open-beta fázi, tudíž se mohou některé informace později lišit od aktuální verze hry.

Příběh:

Tradiční popis vynechám. Oficiální stránka žádný rozšířený popis nenabízí a postupem hrou procházíte několik různých příběhů. Osobně mě prolog velice zklamal. Hra se snaží podstrčit "moment překvapení" bez napětí a vcítění postav. Když tam jedna z prvních postav, kterou potkáte, zemřela, znuděný povzdech je to nejlepší, co z vás vypadne. Ani v pozdějších chvílích to není nejlepší. Když se vás pokusí zabít radní města za to, že jste mu lhali, nedostanete ani chvíli na vstřebání informací a už je tu další malér. Po příběhové stránce vám hra nabídne jen klišé, odfláknutou atmosféru, zbytečné výpravy a flashbacky.

Úvod do hry:

Jistě, příběh se nepovedl, ale ten od začátku nebyl tahounem této hry. Já sám jsem ji měl v hledáčku 2 roky a to čekání se vyplatilo. Do dvou dnů po vydání open-bety, jsem ji hrál a zprvu se zdálo, že je kandidátem na nejlepší Free-to-Play hru roku 2017.
Avšak jako Ikarus letěl blízko ke slunci, tak i tato hra přecenila své síly a pýchu. Co se stalo a proč nakonec její sláva vyzněla do ztracena?
Začít by se mělo vždy tím dobrým a u této hry toho není málo. Někteří z vás si všimli, že jsem uvedl hned 3 různé typy ovládání. Revelation vám totiž na každém kroku vaší postavy dá tolik volnosti, kolik to jen jde, včetně stylu boje. Chcete létat? Od levelu 29 na vás čekají křídla. Chcete poskakovat mezi korunami stromů či střechách měšťanských domů? Směle do toho! Máte radši přirozený způsob přepravy ve formě třeba koně? Hra vám ho dá!
Jste nedočkavý typ a chcete se zbavit dlouhého expení? Pak navštivte EXP dungeony nebo speciální dungeony, kde dostáváte vysoké částky EXP. Chcete...? A tady bych skončil. Je čas se této svobodomyslné hříčce přírody mrknout do skříně a vytáhnout pár kostlivců.



Svět RO:

Slovo Revelation v angličtině znamená objev nebo odhalení. Lepší název pro tento titul bych snad ani nenašel. Hra vás ponouká, nicméně netlačí, do toho prozkoumávat a objevovat. Hledejte s pomocí map zakopané poklady, najdětě skryté easter eggy, prohánějte se po nebi jako pták v tomto neuvěřitelně velkém světě. Je to krásné, je to volné a je to... nekonečné.
Hra vám dá možnost vylepšovat postavu po všech stránkách. Budete moct rybařit, vařit, vyrábět, sbírat materiál, vylepšovat staty, vylepšovat skilly, vylepšovat brnění, vylepšovat křídla, vylepšovat schopnosti, vylepšovat svého ducha, vylepšovat mounta, vylepšovat... A nakonec se dočkáte i obrovských Raidů v partě s dalšími.
Bohužel čím hra vyniká, tím je také velmi špatná. Mám pocit, že celý svět tvořilo malé dítě. Překypuje barvami, máte chuť se do něj vrhnout a prozkoumat každý kout a po všech stránkách je uklidňující pohled na jeho faunu i floru. A stejně tak jako malé dítě nic nedotáhlo do konce, vývojáři si vyhráli jen s některými věcmi, nedotáhli podstatné základy a jisté funkce vypadají, jako by si někdo řekl: ,,To počká, dodělám to jindy."
Začnu tedy popořadě.

Bojový systém:

Hra vám po vytvoření postavy nabídne tři různé styly boje.
Prvním je Lock-On Target systém, který spočívá v označení nepřítele a následně se vaše kamera bude za jakýchkoli podmínek otáčet k označenému nepříteli.
Druhým je klasický Target systém spočívající v klikání na nepřátele a čekání na vykonání skillu. Stejný styl boje jako mají starší RPG hry.
Třetím je Action Combat systém nebo-li Non-target systém. Ten je z těchto tří nejsvobodnější a dovolí vám spoléhat se jen na vaše schopnosti míření a načasování útoku.
Co mě u tak skvělého nápadu mrzí, je mrhání potenciálu. Ačkoli se hra tváří jako akční MMORPG, s monstry moc často bojovat nebudete. V rámci postupu hrou plníte úkoly většinou pomocí dialogů a soubojový systém lze využít pouze v dungeonu nebo PvP, které až do vyšších úrovní nemají co nabídnout. Velice jsem byl zklamán i faktem, že hra se chválí vyrovnaným obsahem pro skupinové i solo hraní. Nováčci musí počítat s tím, že prvních 40 lvlů je mnohem snadnější dělat sólo, ať už kvůli nedostatku obsahu pro kooperaci s ostatními, nebo faktem, že postup vyžaduje samotářský přístup.





Classy:

Hra zatím nabízí pěkně zpracované classy. Ať už si vyberete cokoli, máte jistotu, že je tím, čím se zdá být a finální produkt hra nechává z 90% na vás.
Začněme tedy výčtem:

Assassin

- Stínový zabiják, který se neštítí použít všechny dostupné prostředky pro zmatení a vraždění svých nepřátel. Objevit se, zabít, zmizet. Toť krédo všech, kteří se rozhodnou si za něj zahrát.

Gunslinger

- Chcete-li ukázat svoji mušku, zapomeňte na luk a šípy. Tuto dobu ovládá střelný prach a olovo. Puška nebo příruční pistole? Chytněte své nepřátele do promyšlených pastí, zpomalte je a kontrolujte bojiště z dálky. Velikost nehraje roli, dokud jste rychlí a vaše střela přesná. Tak prsty na spoušť a pal!

Blademaster

- Skutečného mistra šermíře nic nepřekvapí. Libovolně přepínejte mezi Stance pro tanka nebo DPS podle situace a ukažte své umění meče.

Spiritshaper

- Povolejte mocné zvířecí duchy, uzdravte své spolubojovníky a vdechněte život padlým spojencům. A když je ohrožení pryč, s pomocí divokých zvířat se vrhněte do bitevní vřavy!

Vanguard

- Nejodolnější bojovník ze všech třímá kopí a štít, za který by se mohl schovat celý zástup bojovníků. Jeho bojový řev přiláká pozornost každého monstra, aby poskytl ostatním možnost k novému útoku.

Swordmage

- Meče byly od pradávna považovány za jedny z magických zbraní. Nyní je čas zapomenout konvenční způsoby šermu a prolnout je s uměním magie. Tisícerá ostří ovládaná vaší vůlí mohou v okamžiku zabíjet tucty nepřátel najednou. Není úniku, není obrany. Zbývá pouze doufat, že si vás nevybral jako další oběť.

Occultist

- Temnota a světlo v jediném těle. Zatímco stíny vaší duše trhají nepřátele na kousky, světlá stránka vaší osoby rozdává všem kolem novou energii do života. Nikdy nepodceňujte světlo, protože v něm číhá temnota. Nikdy nezatracujte temnotu, protože i v ní se ukrývá paprsek světla.


Nevím, zda můj popis je ideální, ale classy jsou jedním z mála, o čem hra nelhala. Pokud vidíte Gunslingera, jak nasedá do svého robota, věřte, že i vy můžete mít svoji plechovku.

Dodatečné informace k postavám:

Žádná z class není gender-locked, což je... osvobozující. Stejně jako jejich detailní tvorba, od šiřky lýtek, tvaru nosu, tloušťky a výšky postavy až po změnu panenek v očích a jejich tvar (sharringan, rinnegan, zvířecí...). Také můžete nastavit barvu každého oka zvlášť nebo velikost poprsí. Ploché loli jsou nejlepší!
Přestože hra zmiňuje řadu ras, vy jste výhradně člověk. Aspoň po vzhledové stránce, protože křídla, multiple jump ani nadlidský sprint nezní jako obyčejný člověk.



Volnost nebo Blbost?

Tohle je část, nad kterou po celou dobu recenze uvažuji. Možná jste si všimli, že jsem hru s jistým sebezapřením a skepticismem zkoušel chválit. To má jeden prostý důvod. Hra vám dá absolutní volnost, osvobodí vás od nutného expení, nutného grindu, nutného boje a nechá vás si hrát dle vašich představ. Jenže vám neřekne co dělat ani jak. A nic se nezlepší ani postupem na větší level. Čím více hrajete, zmocňuje se vás pocit, jako by vás někdo hodil do moře, které vás unáší od břehu. Ale přeci jen jsme chytří a na něco dokážeme přijít. Co třeba vaření? To nezní vůbec složitě. Seženete suroviny, uvaříte, sníte. Až na to, že si musíte odemknout další tři povolání, která nefungují, suroviny se prakticky nedají v obrovském světě najít a celý systém výroby a zpracování má jakési body, které se používáním zmenšují. Křídla i sprint spotřebovávají energii. Na krátké vzdálenosti se vyplatí si zaběhat nebo se prolétnout, ale jinak překonávání velké vzdálenosti není nic hezkého. Ve zkratce, hra vás hodí do světa a nic vám nevysvětlí. Když se vám povede najít důmyslně schovanou nápovědu, je celá v korejštině a delší texty obsahují sotva dva obrázky.
Pokud nejste kochací typ a nemáte vůli trávit hodiny a hodiny řešením jedné ze stovek funkcí, téhle hře se vyhněte. Pokud chcete akci nebo rychlejší tempo ani na tuhle hru nemyslete. Jestli však rádi objevujete a nemáte zájem o boj a prvky tradiční MMORPG akce, směle do toho. Tahle hra má úchvatnou grafiku a nabízí mnoho, ale stále se jedná o nedotaženou hru, která vám nic nedá tak snadno a rychle, jak byste si mohli přát.



Systémové požadavky:

Minimální
Procesor: Intel Pentium dual-core 2.4GHz
Grafická karta: GeForce 9500GT / GT610 or Intel HD4000
RAM: 2 GB.
Operační systém: Windows XP SP3.



Recenze autora:

Hra mě uchvátila svou nabídkou, ale na místě je nevěřit svým očím. Ačkoli svět psůobí nádherně a živě, je poměrně rychle nudný. Od půlky hry zmateně pobíháte z místa na místo a doufáte, že za rohem bude NPC, které vám řekne proč nebo poradí co dělat. Nic takového jsem nenašel. Hra má před sebou podle mě mnoho práce. Další velmi ošklivý prvek je Pay to Win. Nechtěl jsem to rozebírat, protože jsem se s ním nijak zvlášť nesetkával, ale postupně mi hra ukázala, že bez nějaké dotace tady dlouho nevydržím. Revelation Online mě velice zklamalo. Chápu, kde tkví její potenciál a popularita, ale podle mě mnoho povyku pro nic.
Je jasné, že se v celé recenzi opakuji, ale je třeba zůstat nestranný. Na jedné straně tu hru pomlouvám, na druhé chválím. Nicméně je třeba říct, že to byl dobrý pokus, který dle mého neuspěl.

Budu se těšit při další recenzi. Máte-li nápady, co bych měl zlepšit nebo konkrétní dotazy ať už ke mně nebo ke hře, pište!

Bye-bye. O_<

3.5
Průměr: 3.5 (2 hlasy)